Punkyfish Forum

Hét gezelligste aquarium forum van Nederland.

Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: Vr 30 Nov 2007, 12:50 
Gebruikers-avatar
Ik heb een probleem.

Op zolder heb ik een aparte radiator hangen om mijn kweekzolder te verwarmen.

Er is een apart circuit gemaakt voor deze radiator met aparte thermostaatklok.

Er is door Rolf (sturi op Aquaforum) een schakelbord gemaakt die moet regelen waar warm water nodig is en de circuits kunnen afzonderlijk water krijgen door een klep.

Wat is nou het probleem zul je zeggen.

Als ik het zo aansluit als het moet dan heeft de thermostaatklok beneden geen stroom meer en werkt dus niet.

Kan iemand me helpen want dit is de 2e winter die we in gaan en wil hem nu wel eens gaan gebruiken!

Zo even wat foto's.

Merk en type.

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/merk-type.jpg

Thermostaatklok boven.

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/thermostaatklok_boven.jpg

Thermostaatklok beneden.

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/thermostaatklok_onder.jpg

Waterklep.

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/waterklep.jpg

Schakelblok

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/schakelblok.jpg

Kan iemand mij helpen dit aan de gang te krijgen?

Heb je vragen brand gerust los :D

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 30 Nov 2007, 15:04 
Gebruikers-avatar
Wat extra info.

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/info.jpg

http://www.keukenprins.org/aquamigo/overige/info-2.jpg

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Vr 30 Nov 2007, 15:44 
Wat je bedoeld, even in makkelijke woorden, is dat wanneer er op je zolder verwarmd wordt, er beneden niet meer verwarmd wordt?

ik denk dat daar het probleem ligt, op het moment dat er boven verwarmd wordt, staat de klep dus richting zolder, maar is het naar beneden totaal afgesloten?

Om dit probleem te verhelpen (boven en onder simultaan verwarmen) zou je twee magneet kleppen nodig hebben, de ene voor beneden en de ander voor boven.

dus wanneer er boven verwarmd moet worden staat de klep naar boven aan, en de klep naar beneden uit, maar het kan ook andersom of allebei tegelijk. je zou dus twee magneetkleppen nodig hebben om dit te realiseren.

om het allemaal makkelijker te maken is het misschien handig om het elektrische schema van je schakelbord te posten, dan weten de electriciens (en ik) ook meer van wat er aan verbeterd/gewijzigd kan worden!

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 01 Dec 2007, 01:30 
Gebruikers-avatar
Cabbie
Cabbie schreef op 30 november 2007 @ 14:44
Wat je bedoeld, even in makkelijke woorden, is dat wanneer er op je zolder verwarmd wordt, er beneden niet meer verwarmd wordt?

ik denk dat daar het probleem ligt, op het moment dat er boven verwarmd wordt, staat de klep dus richting zolder, maar is het naar beneden totaal afgesloten?

Om dit probleem te verhelpen (boven en onder simultaan verwarmen) zou je twee magneet kleppen nodig hebben, de ene voor beneden en de ander voor boven.

dus wanneer er boven verwarmd moet worden staat de klep naar boven aan, en de klep naar beneden uit, maar het kan ook andersom of allebei tegelijk. je zou dus twee magneetkleppen nodig hebben om dit te realiseren.

om het allemaal makkelijker te maken is het misschien handig om het elektrische schema van je schakelbord te posten, dan weten de electriciens (en ik) ook meer van wat er aan verbeterd/gewijzigd kan worden!

Het probleem is dat als ik het zo aansluit als zou moeten de termostaatklok het beneden niet meer doet (display blijft leeg).

Boven slaat hij dan wel aan en uit maar beneden reageerd hij dus niet.

Er zitten nu 2 kleppen op.

1 om de verwarming te voeden en de om warm water uit de kraan te krijgen (als ik het goed begrepen heb), de ander om te regelen of het naar boven of naar beneden moet.

Ik heb het schema van het schakelbord al opgevraagd bij diegene die het gemaakt heeft.

Zodra ik het heb zet ik het hier neer.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 01 Dec 2007, 03:34 
okeej, wat ik dus denk is dat wanneer je alles aansluit zoals het moet, dat de thermostaat voor de zolder dominant is, dus op het moment dat hij aanslaat, dat er beneden dan niets meer te regelen is. Dit zou misschien veranderd kunnen worden door wat aanpassingen in de schakelkast, maar daar zou ik een regelschema van moeten hebben.

Wat er nu dus denk ik gebeurt is bij het overschakelen van aqua -> huis dat hierbij ook de thermostaat stroomloos wordt gezet van een van beide en dat er dan in die ruimte niet meer geregeld kan worden.

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 01 Dec 2007, 08:31 
Gebruikers-avatar
Cabbie
Cabbie schreef op 01 december 2007 @ 02:34
okeej, wat ik dus denk is dat wanneer je alles aansluit zoals het moet, dat de thermostaat voor de zolder dominant is, dus op het moment dat hij aanslaat, dat er beneden dan niets meer te regelen is. Dit zou misschien veranderd kunnen worden door wat aanpassingen in de schakelkast, maar daar zou ik een regelschema van moeten hebben.

Wat er nu dus denk ik gebeurt is bij het overschakelen van aqua -> huis dat hierbij ook de thermostaat stroomloos wordt gezet van een van beide en dat er dan in die ruimte niet meer geregeld kan worden.

Nee beneden krijgt geen stroom meer, dus kan niks regelen al zou hij het willen!

Maar het schijnt dat diegene die het bedacht en in elkaar gezet is eruit is.

Zondag word het me uitgelegd door hem :D

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 01 Dec 2007, 11:00 
Gebruikers-avatar
Zet de oplossing dan hier meteen ook neer, ben wel benieuwd ;)

p.s had je nog een mail gestuurd...

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Za 01 Dec 2007, 15:55 
hallo

even een vraagje heb je maar 1 klep er tussen zitten normaal als je 2 cirquits gaat verwarmen maak je twee groepen op je cv keten 1 voor beneden en 1 voor boven deze schakel door middel van 2 thermostaten die de relais schakelen let wel op dat je kleppen afschakelen bij totaal open of dicht anders brand de motor door

LET WEL OP ALS JE ZULKE AAN PASSINGEN AAN JE KETEL DOET WAARBIJ JE DUS MET KLEPPEN GAAT REGELEN DAT DE KLEP TRAAG OPEN GAAT EN JE KETEL DAN WEL AL AAN SPRINGT IN DE MEESTE GEVALLEN SLAAT DE KETEN DAN IN MAXIMAAL STORING EN ZUL JE EEN BIJPASS LEIDENG MOETEN MAKEN

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Zo 02 Dec 2007, 16:42 
Ik zou een weersafhankelijke regeling toe gaan passen>een senfax-regeling op je ketel laten installeren,dus je gaat op basis van de buitentemperatuur je huis verwarmen,er moeten wel op alle radiatoren thermostaatknoppen worden gemaakt,want je gaat nu elke ruimte apart regelen.Is het 21 graden in die ruimte slaat de knop dicht(hangt er van af op welke stand je de thermostaatknop zet van 1t/m5 elke stand staat voor zoveel graden dus stand 4 is bijv 22 graden) op de radiator en stroomt er geen warm cv water meer doorheen.het voordeel van dit systeem is dus dat je elke ruimte op elk moment van de dag kan verwarmen.Je heb nu ook geen elektrische regeling meer nodig die ik op die foto zag staan,je krijg nu een kastje naast je ketel te hangen en op het een dak een buitenvoeler voor de temperatuur plus je normale thermostaat natuurlijk,alleen weet ik ff niet meer precies of je je eigen thermostaat kan gebruiken of een andere.Wij werken namelijk niet zoveel met deze regeling,we passen enkel die van nefit toe met dat ketelmerk werken wij uitsluitend vandaar,maar leg je probleem maar eens voor bij een installateur en begin maar over die senfax regeling.

mvg groet ronald(installatiemonteur)

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
BerichtGeplaatst: Ma 21 Sep 2009, 17:32 
Gebruikers-avatar
Balen!!

Ik zocht dit topic voor de foto's, maar die zijn helaas verwijderd,Keukenprins heb je de foto's nog?

Werkt het systeem nog steeds bij jou?

Meld dit bericht
 Profiel  
Reageer met citaat  
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Reageren op dit onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]